Dries en zoektocht naar erkenning

Vorige week vrijdag 13 Augustus (ongeluksdag), viel ik echt van mijn stoel. Na al die jaren van jagen op een nummer 1 hit, is het Dries Roelvink gelukt om die felbegeerde nummer 1 hit te scoren: Alleen voor jou. Ik wist echt niet wat ik hoorde en het verbaasde mij dan ook niet, terug te lezen op MSN.nl dat Dries er een heuse lobby campagne aan vast heeft gehangen om dit alles te realiseren.

Dat het altijd de wens is geweest van Dries om in één adem genoemd te worden met succesvolle rasartiesten als André Hazes en Marco Borsato, zal niemand ontgaan zijn. Het is dan ook begrijpelijk dat hij er blij mee is, maar om nu direct uitspraken te doen als: “Nooit meer kan iemand zeggen dat ik een B-artiest ben” lijkt me wat overtrokken.

Deze oude, blonde, gespierde, zonnebankgebruinde en gele zwembroeken drager is in de afgelopen jaren herhaaldelijk in de media verschenen. Wat dat betreft krijgt hij net zoveel aandacht als Robbie Williams. Het enige verschil, niet geheel onbelangrijk, is dat de aandacht niet ging om het produceren van goede muziek. Het waren aandachtstrekkers, om zo het merk “Dries Roelvink” te laden.

Van reality serie Ik ben Dries op Net5 tot Sterren dansen op het ijs op SBS6, alle middelen heeft Dries aangegrepen, om maar die bekende artiest te worden. Zo was hij ook te zien bij een programma op BNN, waar hij claimde de bruid gegrepen te hebben op haar bruiloft! Kan het nog sterker? Jazeker, niets is hem teveel. Met het optreden in de reclamespot van de ANWB (in de bekende gele zwembroek), wist hij zelfs een nominatie voor een Loden Leeuw, in de categorie irritantste BNN’er in de wacht te slepen.

Dacht je dat dit alles was? Zijn hoogtepunt kwam pas in 2008, waarin een speelfilm van hem uitkwam: I Love Dries. Aandacht genoeg, weinig succes. Deze film is zo slecht, maar toch ook wel fantastisch om een keer te zien… als je stoned of dronken met vrienden op de bank zit en toch echt geen andere film meer hebt liggen. Heel verrassend, geen enkele bioscoop wilde de film vertonen…

Toch heeft deze lokroep om aandacht en erkenning, het merk Dries Roelvink de nodige lading meegegeven om nu uiteindelijk die nummer 1 hit te scoren. Dat er een creatieve manager en spindoctor achter de schermen bezig is om het te lopen pad uit te stippelen, lijkt me overduidelijk. Misschien dat Rita Verdonk eens navraag kan doen bij Dries, wie zijn manager is, wellicht dat ze dan meerdere zetels in het kabinet weet te verwerven.

Ernst

