Het aanstaande vertrek

Oh my god! (zeg dit hardop voor jezelf, zoals de Amerikanen dat doen, om het beoogde effect te creëren. Juist, zo ja. Om te oefenen: http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=lOEi4LreM34). M’n vertrek is nu echt aanstaande, nog 4 uur en 55 minuten en dan stijg ik op. De zenuwen hebben inmiddels plaatsgemaakt voor nieuwsgierigheid, enthousiasme en heel veel zin.

Gewapend met m’n Vans schoenen, Diesel broek, Armani longsleeve, Superdry vest, Hugo Boss Horloge, Nokia telefoon, Canon Camera, Apple Ipod Touch en Dakine pet ga ik op pad. Zoals elke backpacker dat zo doet, logisch. Oh ja, daarnaast heb ik natuurlijk ook wat andere handigheden mee die iets minder belangrijk zijn, maar genoemd mogen worden: Deet, Malaria pillen, diarree remmers, muskietennet, jungle-zakmes (dank Robbert en Ministerie van Defensie), slaapzak, landkaarten, kompas, injectienaalden, Camelbak (drinkzak voor water, dank aan wederom Robbert en Ministerie van Defensie), EHBO kit, zaklamp en poncho.

En dan is er natuurlijk het “SAS survival handboek”, (elke backpacker zou er één moeten hebben). Dan kan ik straks zelf in de jungle bepalen welke bessen ik wel of niet kan eten, hoe ik dat malse konijn vang om lekker op te eten, welke kikkers ik wel en niet een likje over de rug mag geven (om in een hogere dimensie te komen), hoe ik een schuilplaats bouw en natuurlijk ook; vuur maken. Shit, onmisbare literatuur. En al deze items, zijn allemaal ergens in mijn backpack terug te vinden. Wat een klus dat backpacken, doe je geen tweede keer.

Nou ja, voordat ik aan dat jungle-avontuur begin, eerst maar eens het decadente met rijkdom overladen Dubai bezoeken. Om wat te acclimatiseren; gigantische shoppingmalls bezoeken (niets kopen, backpack zit vol), Formule 1 Theme Parc bekijken en hoogste hotel ter wereld te bezoeken. Leuk hotel zit ik in ook: http://www.yorkinternationalhoteldubai.com/. Om vervolgens weer bij te komen van al deze rijkdom, in een heerlijk rustgevend hotel op Bali met spa’s/massages en noem maar op: http://www.tamansuci.com/accommodation.asp. En vanaf daar, staan alle opties open. Ik ben benieuwd wat dit brengen gaat, maar genieten zal ik! Wat een leven… als Koos Werkloos.

Ja, ik moet gaan. Leuk dat je me volgt trouwens! Iedereen bedankt voor de lieve en leuke smsjes/faxen/mails/postduiven en gezellige telefoongesprekken voor mijn vertrek. Het is fijn om zo gewaardeerd te worden. Ik meld me weer bij het volgende avontuur.

Ernst

