Rock Long Rock Hard Halong Bay Tour

This slideshow requires JavaScript.

Buffalo! For gods sake! Daar gaan we weer. Betrapt op het drinken van m’n mixdrankje met m’n rechterhand. De straf is dat ik nu m’n drankje in eenmaal achterover mag tikken. De zevende keer al. Ik heb nu al het gevoel dat deze avond een legendarische gaat worden.

Ik ben op de Rock Long Rock Hard Halong Bay Tour te…. Halong Bay uiteraard! Samen met 28 andere backpackers zit ik op een boot. Het “Buffalo spel” is begonnen vanaf het moment dat we op de boot aankwamen. In het begin is iedereen nog lief voor elkaar en waarschuwt men elkaar wanneer iemand op het punt staat om met de rechterhand een slok te nemen. Zodra het eerste schaap over de dam is en Buffalo! roept, volgt de rest al snel en vliegt het Buffalo! geroep je om de oren. Realiseer jezelf hierbij dat het slechts 14:00 uur ‘s middags is.

Na een middag van drinken en relaxen volgt het diner en daarna.. drink je natuurlijk weer.We doen een drankspel, genaamd “Ring of fire”. Voordat we beginnen, eerst een opwarmertje. Het nummer “Roxanne” wordt gedraaid. Elke keer als de naam Roxanne in het nummer voorbij komt, moeten de dames opstaan en een slok nemen. De mannen doen dit bij Red light. Hilarisch om te zien en mee te maken. Inmiddels twee Vodka-Sinas verder dankzij het fijne nummer “Roxanne”, begint het drankspel.

Verspreid over de tafel liggen twee deks aan kaarten in de vorm van een grote S, met de plaatjes naar beneden. De groep is opgedeeld in tweeën, zeg zo’n 14 personen per tafel. Je speelt het spel met je eigen tafel. Elke keer als iemand aan de beurt is, trekt diegene een kaart. Elke kaart staat voor een uit te voeren actie. Voor diegenen die houden van een competitieve insteek en willen winnen, dat kun je vergeten bij dit spel. Er is geen echte winnaar, het doel is om zo dronken als mogelijk te worden. Uit persoonlijke ervaring kan ik je verzekeren dat dit bij dit spel gegarandeert is. Deze blog schrijf ik dan ook met mijn fotocamera als hulpmiddel om herinneringen op te halen.

De uit te voeren acties zijn dolkomisch. De 5 staat voor “S.A.D. Card”, oftewel “Straight Arm Drink Card”. De bedoeling is dat je op je knieën op de grond gaat zitten en met gestrekte arm je drankje in je mond giet. Uit voorzorg doet iedereen zijn/haar shirt alvast uit, wat geen overbodige luxe is, het overgrote deel van het drankje komt naast je mond terecht. Pas op dat je dit niet met je rechterhand drinkt! Doe je het wel, zal het Buffalo! geroep je weer om de oren vliegen en mag je het vervolgens nog een keer proberen.

De 7 staat voor “Troll Card”. Trollen zijn klein, dus moet je onder de tafel gaan zitten. Net zolang totdat de “Troll Card” door iemand anders getrokken wordt. Een trol klinkt niet best, maar heeft wel degelijk voordelen, zo mag je iemand op de knie tikken waarbij diegene dan verplicht is om wat drank in de je mond te gieten. En ander voordeel is, dat je voor even niet betrokken bent in het spel. Hierbij hoef je dan bijvoorbeeld niet de “Dirty Confession Card” te spelen.

“Dirty Confession Card” speel je bij het trekken van een 8. Doorgaans heeft de “Dirty Confession” betrekking tot seks. Er zitten dan ook een aantal mooie verhalen bij, waarbij iedereen wel heel eerlijk is, zelfs in genante gevallen. Zou dit door de drank komen? Boeiend was bijvoorbeeld het verhaal van een Canadese jongen. Op de golfbaan in Thailand mocht hij een Thaise dame uitzoeken, die de caddy zou besturen, z’n spullen zou dragen etc. Dat de middag golfen zou eindigen met een “Happy Ending” had hij echter niet verwacht.

Trek je een boer (in kaartvorm), dan mag je een nieuwe regel toevoegen aan het spel. Deze kaart noemt men dan ook toepasselijk de “God Card”. Een bijdehandje aan onze tafel had bedacht dat je eerst tweemaal met je glas op tafel moet tikken, voordat je een slok neemt. Doe je het niet en iemand ziet dat je het niet doet, is de straf ook hier weer het achterover tikken van je drankje. Met m’n concentratie volledig bij de nieuwe regel, vergat ik m’n drankje met links te drinken (Buffalo!) dus moest ik hem achterover tikken. In m’n enthousiasme vergat ik hierbij om tweemaal op tafel te tikken, dus ik mocht nog een keer.

Na twee mixdrankjes in minder dan een minuut tijd, werd de koningin getrokken, de “Sex Change Card”. Ik was de lul. Deze kaart staat voor het wisselen van een kledingstuk tussen man en vrouw. Ik had de twijfelachtige eer om mezelf in het jurkje te hijsen van een kleine Engelse dame. Na deze ervaring kan ik mij inleven dat een corset bij dames niet prettig zit, fuck wat zat dit jurkje strak. Nu viel de actie die ik moest uitvoeren qua genant zijn nog mee. Aan de andere tafels werden de strings en boxershorts uitgewisseld.

De mooiste kaart is de joker, de “Dare Card”. Eindelijk was onze gids hierbij een keer de lul. Eindelijk, omdat de motherfucker al de hele dag Buffalo! heeft geroepen en daarmee een heleboel mensen dronken heeft gevoerd. Bij het trekken van deze kaart mag diegene een uit te voeren actie bedenken. Voor onze gids werd dit de “Rum Bum”. Hij moest met z’n rug op de grond liggen. Een andere kerel trekt vervolgens z’n broek en ondergoed uit en gaat gebukt met z’n reet boven het hoofd van onze gids staan, waarna een vol glas drank via diegene’s bilspleet in z’n mond gegoten wordt. Goor natuurlijk, maar veel leedvermaak zolang het jou niet overkomt. Dat onze gids al voor de 26e dag op rij een drankspel doet en inmiddels een waarschuwing van artsen heeft gekregen om te stoppen met exorbitant drankgebruik, omdat hij zich in de “danger zone'” bevindt, weerhield hem er niet van om in het restant van de avond een volgende fles (smerige) lokale rum soldaat te maken. Na het drankspel wat dansen, sjansen en het bekogelen van de anderen met Angry Birds knuffels (20 stuks op de markt gekocht), was het tijd om naar bed te gaan.

Volgende dag weer vroeg op voor een druk programma. Eerst vanaf de 10 meter hoge boot in het water springen en zwemmen, tof. Men zegt wel eens dat je bij veelvuldig gebruik van alcohol onhandig wordt. Nu ken ik een heel onhandig persoon (een aantal van mijn trouwe lezers en fans, zullen precies weten wie ik hiermee bedoel, inclusief de persoon zelf. Reacties zijn welkom per e-mail of op m’n blog), maar deze dag kon ik er ook wat van. Met een enorme kater lukte het me om onder uit te glijden op de boot. Om vervolgens een poging tot duiken te ondernemen waarbij ik half op m’n zij in het water kletterde (vraag me niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, zeer deed het wel en met blauwe plekken als gevolg). Bij afzetten bij mijn laatste sprong sneed ik mezelf ook nog eens in mijn linker grote teen aan de rand van de boot. Om de dag succesvol onhandig af te sluiten, stootte ik m’n rechter grote teen aan een steen in een grot (tot bloedens aan toe), nadat we daar per kayak aangekomen waren. Ik loop nu rond met verband om beide grote tenen.

Gelukkig ben ik niet de enige die rondloopt met verwondingen. Bijna elke backpacker heeft wel iets: brandwonden (uitlaat), sneeën, blauwe plekken en incidenteel een gebroken arm. In meeste gevallen is dit de backpackers overkomen tijdens het “tuben” in Laos. En laat Laos nu net mijn volgende bestemming zijn… Ik ben benieuwd wat dit mij gaat brengen als het aankomt op verwondingen. Misschien een idee om al m’n niet verwonde tenen uit voorzorg af te plakken? Voordat ik daar aankom, eerst de 24 urige busreis (inclusief grensovergang) naar Vientiane (Laos) overleven.

Oh, trouwens, Halong Bay is niet alleen goed voor drinken en plezier. De omgeving is rustgevend, bijzonder en buitengewoon mooi…

