On my way home… Live from Bangkok Airport

Wow. Daar zit ik dan op het vliegveld van Bangkok. Ik ben aan het wachten op mijn vlucht naar huis. Shit. Het is nu echt voorbij. Ruim drie maanden ben ik de boer op geweest in het prachtige Azie. Het wachten doet mij terugdenken aan een fantastisch avontuur.

In januari begonnen met een tussenstop in Dubai. Een stad neergezet in the middle of nowhere: de woestijn. Skyscrapers die de wolken aanraken en winkelcentra met aquariums, ijsbanen of skihellingen. Een hoop pracht en praal. Aan rijkdom niets te kort, wel aan sfeer.

Na een dag door naar het prachtige Indonesie, mijn favoriet. De prachtige natuur varierend van jungle met watervallen tot aan de parelwitte stranden van de Gili’s. De hoeveelheid cultuur die het land te bieden heeft en het genieten van de heerlijke Indonesische keuken. De beste loempia’s, lekkere nasi en ouch… die Avocado shakes!

Een maand van genieten op de eilanden van Indonesie en door naar het meer westerse land: Singapore. Wederom rijkdom als in Dubai en ook hier de skyscrapers die de wolken aanraken. Enige, maar allerbelangrijkste verschil: in Singapore is wel sfeer te ervaren!

Op de motorbike in Vietnam. Genieten van de mooie omgeving en het ervaren van de bizarre, maar tevens lachwekkende omstandigheden op de weg. De hectiek van Ho Chi Minh stad. Het onwaarschijnlijke en nutteloze verhaal van de Vietnam oorlog. Het drankspel op de Halong Bay Tour. Drie weken vol diversiteit.

Laos. Onbeschrijflijk, als eerder gezegd. Toch ga ik het kort proberen. De vele Tiger Whiskey buckets tijdens het tuben op de rivier in Vang Vieng met als gevolg een keelinfectie. Daarna het karakteristieke Luang Prabang, de indrukwekkende 7,5km lange Kong Lo cave, de homestay op het Bolaven Plateau en de weerzinwekkende en adrenaline verhogende busrit naar het zuiden.

De veel te korte periode van 6 dagen in Cambodja. De ongelooflijke vriendelijke mensen, ondanks de donkere periode onder het regime van Pol Pot in de jaren ’70. En natuurlijk de bijzondere ontmoeting met de “king of monks” van Cambodja en zijn zegen voor het leven.

Afsluitend in Thailand samen met Robert. Het vieren van Songkran. Het zien van een ping-pong show. Het eten van krekels. Dronken worden van de Songsam buckets en vervolgens letterlijk naar huis kruipen. Muay Thai persoonlijk mogen ervaren. De overnachting onder de sterren op het strand van Maya Bay (film: the beach). En natuurlijk het genieten van de heerlijke stranden en kokend hete zee (niet zo prettig dus). Al met al een perfecte afsluiting van een onvergetelijke periode in mijn leven.

Dit avontuur zal zich in de toekomst herhalen, maar dan op andere plaatsen in deze mooie wereld. Want wat is er toch veel moois te zien en wat heeft het leven fantastisch veel te bieden! Ik voel me beter dan ooit en ik ben gelukkig. Emotioneel moment hier…

Tot snel!

