Hoe Boer zoekt vrouw wel leuk kan zijn

Boer zoekt vrouw. Dat kijk ik natuurlijk niet. Maar wat ik heb begrepen van (vage) kennissen, is dat het nieuwe seizoen van BZV saai is. Er schijnt weinig schokkends te gebeuren en er zijn weinig romances. Met heimwee kijken de BZV liefhebbers terug naar het vorige seizoen waarin Boer Richard de boel bedonderde door voor aanvang van het programma al met één van z’n brievenschrijfsters te daten. En dan had je ook nog Boer Jos die samen met Dycke eindigde. Zij voerden tenminste nog gesprekken en daar was sprake van echte boerderij romantiek. Dit heb ik allemaal van horen zeggen. Het maakte mij nieuwsgierig en daarom besloot ik om een mini onderzoek te doen naar het huidige seizoen. Te bekijken welke boeren meedoen, wie de brievenschrijvers/schrijfsters zijn en wat ze doen en zeggen (of vooral niet zeggen). Het klopt. BZV is saai dit seizoen. De regie achter het programma is erg goed in het vastleggen van de extreme stiltes, maar daar redden ze het niet mee. Er moet meer gebeuren. En hoe? Dat zal ik hieronder eens haarfijn uitleggen.

Om te beginnen bij reusachtige Bert. Deze praatgrage jongen die bij Boerin Henrieke logeert, trekt in één van de afleveringen met veel geweld een kalf uit een koe. Zelf vraag ik mij dan direct af, waarom doet ze dat zelf niet? Volgens mij is ze daar mans genoeg voor? Ik wil nog wel eens zien wie er sterker is, Henrieke of Bert. En om die stiltes dan toch wat op te vullen, waarom dan geen wedstrijdje armpje drukken? Ik zet €50,- op Henrieke.

Gaan we door met Boer Martin. Ze zeggen wel eens dat mensen op den duur gaan lijken op de dieren/mensen waar men mee omgaat. Dat gaat niet altijd op blijkt bij Boer Martin, ik bedoel hij heeft toch echt koeien en geen paarden. Boer Martin maakte een slechte keuze, hij stuurde gezelligheidsdier José weg en houdt twee moeders over: Swaen en Wilma. Ik dacht dat zijn vrouw overleden was en niet z’n moeder? Dit is toch geen “Boer zoekt moeder”? Nu we toch in het thema moeders zitten, misschien is het een idee om een kookwedstrijd te houden tussen de twee moeders? Leren de meer dan 3 miljoen kijkers ook nog eens wat van het programma. Of Boer Martin een hartaanval te laten faken? Om zo te bekijken wie er het meest zorgzaam is?

Boer Martin is niet de enige die slechte keuzes maakt, want in dat kader komen we met gemak bij Boer Henk terecht. Henk presteert het om Lisa, de mooiste meid van het programma, weg te sturen. Om vervolgens door te gaan met droeftoeter Fiona en met zonder lip Yoni. Een van de bezigheden op deze boerderij  is het spelen van spelletjes. Maak daar eens een drankspel van! Het zijn tenslotte jongeren, dus waarom doen ze niet wat alle jongeren doen? Een potje Stef Stuntpiloot, Kingsen of kaartje blazen? Ik weet zeker dat daar hele mooie gesprekken uit voort komen. Henk heeft toch 1109 brieven gehad? Is het een idee om daar 20 wel lekkere wijven van uit te nodigen op de boerderij? Voor een spelletje iene-miene-mutte? Dan blijft er tenminste een lekker wijf over om naar te kijken.

Dan Boer Aad. Oh oh oh, wat heeft hij zich toch op de hals gehaald door Ina weg te sturen. Aad, hier krijg je spijt van. Dit extreme seks monster had je alle hoeken van de kamer laten zien. Zonde. Maar gelukkig heb je Jeannet nog, die kan er ook wat van. Is het een idee om Aad samen met Jeanet naar de Kama Sutra beurs te sturen? Dan ontdooit het ijskonijn zeker en laat ze eindelijk haar echte aard zien, SM meesteres dat ze is. Lekker met die distels op de spierwitte reet van Aad meppen tot de striemen erin staan. En voor de website van BZV, is het wellicht nog leuk om daar een spel in op te nemen. Een spel waarin je in het personage Ina kruipt, je een wapen mag uitzoeken (bot vleesmes, hakbijl, AK47, granaat, katapult) om vervolgens zowel Jeannet en alle-jezus-wat-lijkt-zij-op-Patrick-Lodiers Linda helemaal aan gort te hakken, schieten, blazen.

Tenslotte Boer Willem. Daar kan ik kort over zijn, gewoon niet doen. Dat homo-en op die zorgboerderij, dat gelooft toch niemand? Boeren zijn toch echte kerels? En bovendien wie zit er nu te wachten op broers die het met elkaar doen? Ik bedoel, die gasten hadden toch allemaal z’n broer kunnen zijn? Boer zoekt broer (ook een leuke spin-off) Nee, het Boer Willem verhaal mag eruit gesloopt worden. Stop daar alsjeblieft de tweeling broers Jan en Martin voor terug. Die hebben mooie gesprekken.. over niets! Maar ze praten tenminste wel met elkaar. En het mooie gedeelte gaat nu beginnen, want één van de broers (hoe moet ik nu weten welke?!) heeft de ander gevraagd of hij mag daten met één van zijn broers brievenschrijfsters. Dat vind ik interessant! De tweelingbroers zijn trouwens te volgen op de webserie van BZV, check hiervoor http://boerzoektvrouw.kro.nl. Tja, wie had dat gedacht? Dat de KRO mij zou vragen om wat reclame voor de webserie te maken?

Boer zoekt vrouw is in de huidige staat al een kijkcijfer kanon, maar ik ben heel benieuwd wat mijn toevoegingen het programma gaat brengen. Door het dak denk… Wat jullie? Heb je nog leukere input? Ik daag je uit, vul hieronder maar in!

